Dag 9 - Min tro

Jag tror inte på nånting förutom spöken. Det finns ingen gud. Å jag står för det. Men spöken finns. Änglar. Själar som finns överallt. Det va en Ängel som va i lägenheten i söndags. Han släkte elden. Han va med Amber tills räddningen kom. Han hette Kalle Bergström. Han va brandman och han va Bennys pappa. En person man kunde skoja med och lita på. Han va alltid snäll med oss barn å visade oss roliga uppfinningar i hans källare. Han hade en katt som hette Pontus som han brukade torka i rumpan för Pontus va så gamal att han hade glömt bort hur man tvätta sig. Det va roligt. Hans svans stod rakt upp som en antenn. Men iaf. Kalle va där. Det vet jag. Å det tror jag på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0