Städ-dag!

Ja, vi försökte så gott vi kunnde. Med städningen asså. Jag å Maria är inte så bra på sånt. Tog typ hela dagen. Börjde med att Maria kom hem från jobbet kring halv 2. Jag låg i badet å plaskade på med högsta volym på musiken. Hon varit irri över att vattnet i badkaret svämmade över å blötte ner badrumsmattan. Inte mitt fel att hon styr den så nära badkaret hela tiden! Jag tvingade henne att starta en tvättmaskin. å släpa ut alla grejer från toan så jag kunnde städa den då jag klev upp från badet. Städa toan på Cissis vis går fort! Grumme tvättsåpa över allt! å då menar jag verligen överallt! ta en svamp gnugga badkar, toastol och handfat. Ta sedan dusch slangen å spruta hejvillt! blött blire! och rent! Sen fick jag för mig att min garderob va äckligt överfull. Plockade ut alla sommarklänningar som jag inte använt på hela sommaren(?) Hade med mig minnst ett dussin till Karlshamn å det va minnst ett tjog kvar i garderoben! Å mer klänningar har köpts. Aldrig räknade, men jag vet att det är för många. Så jag rensade.. å rensade... Ville inte kasta. Hade noll koll på vart jag skulle hänga alla klänningar sen heller.. hmmm.. har ju en till garderob med lakan i sovrummet... Där fick dom hänga. Byggde om i två garderober. "Sko-garderoben" och "lakan.garderoben". Flyttade runt å hade mig tills allt fick plats. Jag blev nöjd. Så när det va klart gjorde Maria mat. Kina mat! Sen gick vi ut å vandrade runt ersboda. Rosiga kinder fick vi. Ett bra slut på en bra dag.

Tri trolleri
Trolleri tri
Tri trolleri
Trolleri triiiiiiii........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0