Nappade en hund

Idag är jag ledig. Hade ingenting planerat. Visste bara att jag å Maria skulle städa. Hade en skön ledig dag framför mig. Vaknade tidigt. Hade en ond tanke i huvet. Grace. Så jag gick hem till mamma, visste inte om hon var hemma eller inte. Tur jag har kvar min nyckel som jag haft i hundratals år. Hälsade på alla små voffar. Letade rätt på ett koppel. Tog min lilla Grace å gick. Allt är toppen. Lugn fin vovve. Vad är felet mor? Grace har öronen frammåt. Stolt vovve. Inga problem med Amber. Inte alls den osäkra flippade tokstollen som man ser på hemmaplan. Här har hon det bra. Tro mig. Maria är bevis. Tänk över ditt beslut innan du gör nånting väldigt dumt. Du kommer ångra dig för resten av ditt liv och det går aldrig att ändra på. Som den gången du sålde våra My little Ponny hästar. Hur känndes det? Det tynger på hjärtat fortfarande när vi påminner dig om det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0