Morotssoppa

Allt är klart för halloween. Endast strumpbyxor kvar att köpa. Vi kommer att vara i Mickes lokal. Känns lite skänt att inte ha den hemma för en gångs skull. Men då får systemkameran stanna hemma. Känns tråkigt. Men dit vill jag verkligen inte dra med den. Är äckligt taggad!
Vi hade lite att göra idag på jobbet. Så jag drog fram recept pärmen å tvingade praktikant-Anders och Birgitta att göra en morotssoppa. Eller dom hackade ner alla ingredienser i en kastrull å jag skötte resten. Kryddning osv. Den vart jätte god. I vanliga fall tycker jag inte om det. För det blir sträv å smakar bara morot. Men nu när vi följde receptet för en gångs skull så vart den jätte bra. Känner mig lite stolt. Härligt krämig å fin färg. Inte spy orange utan fin orange! Lyckat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0